Postări

Se afișează postări din septembrie, 2013

Banii nu te pot face asemenea unui zeu

Imagine
Seneca Lucius Annaeus  Banii nu te pot face asemenea unui zeu: zeul nu are nimic în posesie. Şi nu va face aceasta nici toga praetexta: zeul nu are veşminte. Nici faima ori aşezarea în văzul mulţimii ori celebritatea numelui tău între neamuri: nimeni nu-l cunoaşte pe zeu; mulţi îl judecă greşit şi cu neruşinare. Şi nici măcar o ceată de sclavi care îţi poartă lectica pe străzile cetăţii şi pe drumurile din afara ei: zeul, care este fiinţa cea mai mare şi mai puternică, poartă el însuşi universul. Nici frumuseţea şi forţa nu te pot face fericit: nu se pot opune bătrîneţii. Ai nevoie să cauţi un bine care să nu decadă de la o zi la alta, care să nu cunoască piedici. Care este acela? Spiritul, numai că trebuie să fie drept, moral, măreţ. Un spirit de felul acesta se poate afla fie într-un cavaler roman, fie într-un libert ori într-un sclav. Ce sînt, pînă la urmă, un cavaler roman, un libert, un sclav? Nume născute din ambiţie ori nedreptate. Poţi ajunge la cer şi dintr-un cotlon. Ridic

UNIUNEA NAŢIONALĂ A BAROURILOR DIN ROMÂNIA CABINET PREŞEDINTE DECIZIA nr. 100

UNIUNEA NAŢIONALĂ A BAROURILOR DIN ROMÂNIA CABINET PREŞEDINTE DECIZIA nr. 100 18.09.2013 Preşedintele Uniunii Naţionale a Barourilor din România (în continuare, U.N.B.R.), în temeiul art. 36 lit. k), din Regulamentul de organizare și funcționarea U.N.B.R. și de desfășurare a ședințelor Consiliului U.N.B.R., aprobat prin Hotărârea Consiliului U.N.B.R. nr. 5/2011 pentru punerea în aplicare a Hotărârii Consiliului UNBR nr. 216/03.12.2011 de aprobare a funcţionării Fondului de Solidaritate al Avocaţilor şi a Deciziei Comisiei Permanente a U.N.B.R. nr. 45/14.12.2012 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Fondului de Solidaritate al Avocaţilor D E C I D E : Art. 1 – Deciziile de aprobare sau respingere a ajutorului din Fondului de Solidaritate al Avocaţilor se comunică solicitantului, inclusiv prin e-mail sau fax, dacă U.N.B.R. dispune de astfel de adrese de comunicare cu solicitantul. Art. 2 – (1) În cazul aprobării cererii, solicitantului i se vor co

Dorin CIUNCAN - legitima apărare

Dorin CIUNCAN : LEGITIMA APĂRARE LEGITIMA APĂRARE Potrivit art. 44 din Codul penal ,   (1) Nu constituie infracţiune fapta prevăzută de legea penală, săvârşită în stare de legitimă apărare. (2) Este în stare de legitimă apărare acela care săvârşeşte fapta pentru a înlătura un atac material, direct, imediat şi injust, îndreptat împotriva sa, a altuia sau împotriva unui interes obştesc, şi care pune în pericol grav persoana sau drepturile celui atacat ori interesul obştesc. (2 1 ) Se prezumă că este în legitimă apărare, şi acela care săvârşeşte fapta pentru a respinge pătrunderea fără drept a unei persoane prin violenţă, viclenie, efracţie sau prin alte asemenea mijloace, într-o locuinţă, încăpere, dependinţă sau loc împrejmuit  ori delimitat prin semne de marcare. (3) Este de asemenea în legitimă apărare şi acela care din cauza tulburării sau temerii a depăşit limitele unei apărări proporţionale cu gravitatea pericolului şi cu împrejurările în care s-a produs atacul. A

„ Nu am vrut niciodată să fiu pe placul mulţimii: căci ce ştiu eu, mulţimea nu apreciază, iar ce apreciază mulţimea, eu nu ştiu.”

Imagine
Seneca Lucius Annaeus „ Nu am vrut niciodată să fiu pe placul mulţimii: căci ce ştiu eu, mulţimea nu apreciază, iar ce apreciază mulţimea, eu nu ştiu.” „Cine a scris asta?”, întrebi, de parcă nu ai şti pe cine pun eu să plătească în locul meu: Epicur. Numai că aceeaşi idee ţi-o vor clama în cor toţi filozofii din orice şcoală : dacă unul iubeşte virtutea, cum poate fi el pe placul mulţimii? Bunăvoinţa mulţimii se obţine cu mijloace josnice. Trebuie să i te faci asemenea: tu nu te vei bucura de aprecierea lor decît dacă vor recunoaşte în tine un egal. Părerea pe care o ai tu despre tine este însă cu mult mai importantă decît părerea altuia; bunăvoinţa celor nedemni poate fi dobîndită numai cu mijloace nedemne. În concluzie, ce anume te-ar putea învăţa filozofia aceea, elogiată şi care merită să fie aşezată mai presus de toate artele şi toate bunurile? De bună seamă, să voieşti să-ţi fii pe plac ţie însuţi mai degrabă decît mulţimii, să preţuieşti părerile, fără

Ce ne este necesar fie e gratis, fie costă foarte puţin

Imagine
Seneca Lucius Annaeus   Tu, arată-te puternic, aşa cum eşti, şi uşurează-ţi bagajele; din tot ce avem în stăpânire  aproape nimic nu este necesar. Daca ne întoarcem la legea firii; bogăţia ne stă la îndemînă. Ce ne este necesar fie e gratis, fie costă foarte puţin: firea are nevoie numai de pâine şi de apă. Nimeni nu e prea sărac pentru a nu şi le putea procura şi, dacă își restrânge nevoile, se poate lua la întrecere cu Jupiter însuşi, după cum spune Epicur – din care vreau să strecor o frază în scrisoarea asta. 5. „Poartă-te mereu, zice el, de parcă Epicur ar fi cu ochii pe tine.” Fără nicio îndoială, ai nevoie de un paznic, de un om care să vegheze, care să fie părtaș la gândurile tale. Este cu mult mai măreţ să trăieşti de parcă te-ai afla mereu sub ochii unui om ales; dar mei îmi e de ajuns să ştiu că te porţi, în tot ce faci, de parcă te-ar privi un oarecare. Singurătatea ne împinge la tot felul de răutăţi. După ce vei fi făcut progrese îndeajuns de însemnate

„E obositor să începi mereu viaţa.”

Imagine
Pot să-ţi dau o vorbă de-a lui Epicur al tău şi să mă eliberez din laţul scrisori precedente. „E obositor să începi mereu viaţa.” sau, dacă înţelesul e ceva mai limpede: „Trăiesc prost cei care veşnic încep să trăiască.” „De ce?”, întrebi tu. Vorba asta are nevoie de o explicaţie. Fiindcă pentru aceia viaţa este veşnic neîmplinită. Nu poate fi gata de moarte cel care abia a început să trăiască. Se cuvine să ne purtăm în aşa fel încît să fi trăit îndeajuns. Lucrul acesta nu îl face însă cel care este atent cum să-şi ţeasă firele existenţei. Nu te gîndi că sînt puţini oamenii de felul acesta; aproape toţi sînt aşa. Cîţiva au început să trăiască tocmai atunci cînd e vremea să înceteze. Dacă ţi se pare ieşit din comun, voi adăuga ceva ce te va mira şi mai tare: unii oameni au încetat să trăiască mai înainte de a începe. Rămîi cu bine. Seneca

Regulile de baza ale comunicarii pentru domni

    Citeva reguli     Dorim sa va facem cunostinta cu regulile de baza ale comunicarii pentru domni, care au fost publicate pentru prima data in 1875 in cartea “A Gentleman’s Guide to Etiquette” de Cecil B. Hartley.     Aproape toate regulile din conduita domnilor sunt aplicabile si acum.     1. Culmea lipsei de educatie este distragerea atentiei in timpul convorbirii – la ceas, telefon sau agenda. Chiar daca sunteti obosit si v-ati plictisit, nu aratati acest lucru.     2. Nu-l intrerupeti pe cel care vorbeste. Chiar si o simpla corectare a datelor incorecte este un semn nepoliticos, daca nimeni nu v-a rugat sa faceti acest lucru. Chiar mai rau decat atat este sa continuati ideea persoanei sau sa o grabiti in vreun fel. Ascultati pana la sfarsit bancul sau povestea, chiar daca o stiti.     3. Nu incercati niciodata sa va demonstrati dreptatea prin ridicarea tonului, aroganta sau prin jigniri. Fiti intotdeauna politicos si sincer, lipsit de orice dictatura.     4. Nicioda

Familia Regala - Comunicate si mesaje

Familia Regala - Comunicate si mesaje : Biroul de Presă al Majestăţii Sale Regelui Mihai I este autorizat să transmită următorul comunicat. În numele Familiei Regale, Alteţa Sa Regală Principesa Moştenitoare Margareta trimite publicităţii o declaraţie, care reprezintă poziţia Casei Regale a României referitoare la Roşia Montană, susţinută continuu din anul 2009 incoace : Virtuțile și personalitatea Roșiei Montană își trag seva din destinul ei aproape unic. Așezarea posedă o tradiție bi-milenară, iar uimitoarele sale galerii, păstrate în vreme, vorbesc despre epoca daco-romană, despre cea medievală și despre cea modernă. Dar Roșia Montană are o frumusețe naturală și o tradiție vie, care sălășluiesc deopotrivă în armonia naturii și în sufletele și mințile oamenilor care o locuiesc. Multe sunt motivele pentru care Roșia Montană ar trebui să fie un exemplu de conectare, armonie, prosperitate și un model de dezvoltare europeană din Mileniul III. Din păcate, felul în care