Iar formulare

 

FORMULARE EMISE ÎN BAZA

Regulamentului nr. 1408/1971 şi a Regulamentului nr. 574/1972

Formularul E 104 – „Atestat privind totalizarea perioadelor de asigurare, de munca sau de rezidenta”.

Atunci când un lucrător salariat sau independent începe o activitate într-un stat membru şi nu îndeplineşte condiţiile de deschidere de drepturi la prestaţii de boală şi maternitate în acel stat, pentru a putea beneficia de aceste prestaţii, prezintă instituţiei din noul stat de muncă sau de domiciliu, formularul E104 care specifică perioadele de asigurare realizate sub incidenţa legislaţiei la care a fost supus ultima dată.

Formularul E 104 se eliberează la solicitarea persoanei interesate sau a instituţiei competente din noul stat de muncă sau domiciliu, care trebuie să afle care este perioada de asigurare realizată conform legislaţiei pe care o aplică instituţia de care aparţinea înainte asiguratul în ceea ce priveşte prestaţiile de boală sau maternitate.

Formularul E 106 – „Atestat privind dreptul la prestatiile in natura aferente asigurarii de boala si maternitate in cazul persoanelor care au resedinta in alt stat decat statul competent (lucratori salariati si independenti si membrii familiei acestora care au resedinta cu acestia; membrii familiei lucratorilor aflati in situatie de somaj)” eliberat de institutia competenta a statului in care sunt asigurati.

Este solicitat de lucrător sau şomer, casei de asigurări în evidenţa căreia lucrătorul sau şomerul este înregistrat ca persoană asigurată de boală sau maternitate.

Perioada de valabilitate a formularului este de un an, cu posibilitatea prelungirii anuale a valabilităţii acestuia.

Prestaţiile acordate în baza formularului E 106 generează rambursări pe bază de facturi.

În cazul lucrătorului detaşat (salariat) precum şi în caz de pluri-activitate şi în caz de detaşare excepţională, casa de asigurări care acordă prestaţiile de boală sau maternitate pe baza formularului E 106, poate solicita o copie a formularului E 101 şi/sau a formularului E 102, pentru a stabili situaţia exactă a asiguratului.

Formularul E 107 – „Cerere de atestat privind dreptul la prestaţii în natură”

Se utilizează în scopul solicitării cardului european de asigurări sociale de sănătate/certificatului provizoriu de înlocuire a cardului sau a formularelor E 106, E 109, E 112, E 120, E 121 necesare pentru acordarea prestaţiilor în natură de asigurare de boală sau maternitate.

Formularul E 108 – „Notificarea suspendarii sau suprimarii dreptului la prestatiile in natura aferente asigurarii de boala si maternitate”.

Este utilizat pentru anularea sau suspendarea atestatului privind dreptul la prestaţii în natură (formularele E 106, E 109, E 120, E 121), care a fost emis pentru o persoană care îşi are reşedinţa într-un alt stat membru decât statul competent.

Formularul E 109 - “Atestat pentru înscrierea membrilor familiei lucrătorului salariat sau independent şi actualizarea listelor”

Permite membrilor familiei lucrătorului care nu îşi au reşedinţa împreună cu acesta, să beneficieze de prestaţiile în natură de boală şi maternitate, acordate în contul instituţiei competente, de către instituţia din locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Este solicitat de lucrătorul care nu are reşedinţa împreună cu membrii de familie, sau de către instituţia de la locul de reşedinţă a membrilor de familie ai lucrătorului, casei de asigurări în evidenţa căreia lucrătorul este înregistrat ca persoană asigurată.

Perioada de valabilitate a formularului este de un an, cu posibilitatea prelungirii anuale a

valabilităţii acestuia.

Prestaţiile acordate în baza formularului E 109 generează rambursări pe bază de sume forfetare.

Sumele forfetare sunt facturate începând cu data înscrierii membrilor de familie la instituţia de la locul de reşedinţă.

Formularul E 112 - “ Atestat privind menţinerea dreptului la prestaţiile în curs pentru asigurarea de boală maternitate”

E 112 se eliberează înainte de plecarea persoanei beneficiare şi după plecarea persoanei beneficiare dacă, din motive de forţă majoră, nu a putut fi eliberat anticipat.

  • este utilizat pentru menţinerea dreptului la prestaţiile de boală şi maternitate aflate în curs, în cazul persoanei care, după ce a dobândit dreptul la aceste prestaţii, este autorizată de către instituţia competentă să revină pe teritoriul statului de reşedinţă sau să-şi transfere reşedinţa pe teritoriul altui stat membru.
  • este utilizat în cazul în care este necesară deplasarea într-un alt stat membru pentru a beneficia de tratament medical adecvat.

Se adresează:

a) lucrătorului salariat sau independent sau membrilor de familie ai acestuia, care beneficiază de prestaţii de boală şi maternitate în statul competent şi care solicită instituţiei competente, autorizarea întoarcerii pe teritoriul statului membru de reşedinţă sau a transferului reşedinţei lor,

temporar sau definitiv, pe teritoriul altui stat membru.

b) lucrătorului salariat sau independent şi membrilor de familie ai acestuia, care sunt autorizaţi de către instituţia competentă să se deplaseze într-un alt stat membru cu scopul de a primi tratament medical.

Prestatiile astfel acordate fac obiectul unei rambursari pe baza de factura.

Prestatiile in bani sunt acordate de institutia competenta.

Formularul E 115 - „Cerere de prestaţii în bani pentru incapacitate de muncă”

Se utilizează numai pentru lucrătorul sau şomerul aflat în incapacitate de muncă, în caz de boală, maternitate, accident de muncă sau boală profesională, pe teritoriul unui alt stat membru decât statul competent.

Este emis de instituţia de la locul de reşedinţă sau de şedere, la solicitarea lucrătorului sau şomerului aflat în incapacitate de muncă într-un alt stat membru decât statul competent.

Formularul E 116 - „ Raport medical în caz de incapacitate de muncă (boală, maternitate, accident de muncă, boală profesională)”

Este un raport medical simplificat întocmit de medicul care efectuează controlul medical, de la instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă a lucrătorului sau şomerului.

Persoanele cărora li se eliberează certificate de concediu medical de către medicii curanţi din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, se adresează casei de asigurări cu care medicul prescriptor are încheiată Convenţie privind eliberarea de certificate medicale.

Raportul medicului care efectuează controlul medical, se anexează formularului E 115, în plic închis, sau este adresat ulterior instituţiei competente la care este afiliat lucrătorul, ca urmare a asigurării sale de boală sau a asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale, după caz.

Raportul medical se întocmeşte cu ocazia fiecărei prelungiri a perioadei de întrerupere a activităţii.

Formularul E 117 - „Acordarea prestaţiilor în bani în caz de maternitate şi de incapacitate de muncă”

Este întocmit de instituţia competentă pentru a informa instituţia de la locul de reşedinţă sau de şedere care a întocmit formularele E 115 şi E 116 asupra deciziei sale privind acordarea prestaţiilor în bani lucrătorului sau şomerului.

Formularul este întocmit de instituţia competentă în materie de asigurări de boală, maternitate sau de asigurări pentru accidente de muncă, a statului competent şi este adresat instituţiei de la locul de reşedinţă sau de şedere, precum şi lucrătorului dacă prestaţiile în bani sunt acordate de instituţia de la locul de reşedinţă sau de şedere în numele instituţiei competente. In acest mod lucrătorul va avea cunoştinţă de instituţia care îi va plăti prestaţiile în bani, precum şi de cuantumul prestaţiilor respective.

Formularul E 118 - Notificarea nerecunoaşterii sau a încheierii perioadei de incapacitate de muncă”

Este utilizat pentru a permite instituţiei de la locul de şedere sau de reşedinţă şi instituţiei competente să notifice lucrătorului sau şomerului, o decizie cu privire la nerecunoaşterea incapacităţii de muncă sau încheierea perioadei de incapacitate de muncă.

Dacă în urma unui control medical, instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă constată că persoana în cauză este aptă să-şi reia activitatea, notifică instituţiei competente încheierea perioadei de incapacitate de muncă.

Formularul E 121 - „Atestat pentru înscrierea titularilor de pensie, a membrilor familiei acestora şi actualizarea listelor”

Este eliberat pentru a permite atât titularului de pensie sau de rentă, cât şi membrilor familiei acestuia, fie că îşi au sau nu reşedinţa împreună cu acesta, să beneficieze de prestaţiile în natură de boală sau maternitate, acordate în numele instituţiei competente, de către instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Formularul este solicitat instituţiei competente de către titularul de pensie sau membrii familiei acestuia, sau, dacă aceştia nu prezintă formularul, de instituţia de la locul de reşedinţă, prin intermediul formularului E 107.

Perioada de valabilitate a formularului este de un an, cu posibilitatea prelungirii anuale a valabilităţii acestuia.

Atunci când persoana interesată încetează de a mai avea drepturi la prestaţii, instituţia care a

eliberat formularul E 121 îl anulează folosind formularul E 108.

Formularul E 126 - „Stabilirea tarifelor în vederea rambursării prestaţiilor în natură”

Formularul este solicitat de instituţia competentă de asigurări de boală şi maternitate de care aparţine asiguratul care, în momentul întoarcerii din sejurul său temporar, de la instituţia care ar fi avut obligaţia de a acorda prestaţiile în ţara de şedere.

Acesta prezintă facturile cu cheltuielile de îngrijirile acordate în timpul unei şederi temporare pe teritoriul unui alt stat membru.

Instituţia competentă solicită, prin intermediul acestui document, instituţiei de la locul de şedere, cuantumul cheltuielilor pe care le-ar fi rambursat dacă persoana interesată ar fi apelat la serviciile sale în cursul şederii sale. Instituţia competentă, de îndată ce obţine răspunsul din partea instituţiei de la locul de şedere, plăteşte asiguratului său suma comunicată de aceasta din urmă.

TOTUL ESTE LUAT DIN NORMELE METODOLOGICE DE LA CNAS.

Comentarii

Quantikon a spus…
Buna ideea de a informa cetatenii pe subiectul medical!

Postări populare de pe acest blog

Legea nr. 214/2013 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2013 privind modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative conexe

Avocatul-ucigaş supărat că soţia nu-i spunea “Noapte bună, iubi”!