Concluziile Consiliului din 26 noiembrie 2012 privind educația și formarea profesională în Europa 2020 – contribuția educației și formării profesionale la redresare, la creșterea economică și la crearea de locuri de muncă
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
ÎN CONTEXTUL:
articolelor 165 și 166 din Tratatul privind funcționarea Uniunii
Europene;
al Strategiei Europa 2020 și, în special, al analizei anuale a
creșterii pentru 2012 și al recomandărilor specifice fiecărei
țări pentru 2012;
al concluziilor Consiliului din 12 mai 2009, prin care s-a
instituit un cadru strategic pentru cooperarea europeană în
domeniul educației și formării profesionale pentru perioada
2020 („ET 2020”) (1), al cărui scop principal este acela de a
sprijini continuarea dezvoltării sistemelor de educație și
formare profesională ale statelor membre, sisteme care sunt
menite să asigure împlinirea pe plan personal, social și profe
sional a tuturor cetățenilor, precum și prosperitatea economică
durabilă și capacitatea de inserție profesională, promovând în
același timp valorile democratice, coeziunea socială, cetățenia
activă și dialogul intercultural;
al concluziilor Consiliului din 14 februarie 2011 privind rolul
educației și formării în cadrul punerii în aplicare a Strategiei
Europa 2020 (2),
AVÂND ÎN VEDERE:
Raportul comun al Consiliului și al Comisiei din februarie 2012
privind punerea în aplicare a cadrului strategic pentru
cooperarea europeană în domeniul educației și formării profe
sionale (3), care a stabilit măsuri în vederea consolidării guver
nanței „ET2020” și a mobilizării procesului „ET2020” în
sprijinul obiectivelor Strategiei Europa 2020 în materie de
creștere economică și locuri de muncă,
ȘI DIN PERSPECTIVA:
1. dezbaterii cu privire la educație și la Strategia Europa 2020,
desfășurată cu ocazia reuniunii informale a miniștrilor
educației de la Nicosia din perioada 4-5 octombrie 2012;
2. evaluării inter pares pilot a răspunsurilor în materie de
educație și formare profesională, organizată la 17 septembrie
2012, care s-a axat pe învățământul superior și pe învățământul profesional și tehnic ca fiind două dintre
domeniile-cheie a căror importanță a fost subliniată în cadrul
semestrului european 2012;
3. dezbaterii publice cu privire la chestiunile referitoare la
educație și formare profesională ridicate în cursul semestrului
european 2012, care s-a desfășurat în cadrul Forumului
european cu privire la educație, formare profesională și
tineret din 18-19 octombrie 2012;
4. eforturilor de îmbunătățire a probelor empirice și a capa
cității analitice prin intermediul Monitorului educației și
formării;
5. organizării unei revizuiri tematice comune de către
Comitetul pentru educație și Comitetul pentru ocuparea
forței de muncă, la 18 aprilie 2012,
SALUTĂ:
Rolul-cheie pe care educația și formarea profesională îl joacă în
Strategia Europa 2020, subliniind în același timp competența
statelor membre de a elabora și pune în aplicare reforme în
domeniul educației și formării profesionale.
'via Blog this'
Comentarii