Concluziile Consiliului din 26 noiembrie 2012 privind educația și formarea profesională în Europa 2020 – contribuția educației și formării profesionale la redresare, la creșterea economică și la crearea de locuri de muncă


CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,

ÎN CONTEXTUL:

articolelor 165 și 166 din Tratatul privind funcționarea Uniunii 
Europene;
al Strategiei Europa 2020  și, în special, al analizei anuale a 
creșterii pentru 2012  și al recomandărilor specifice fiecărei 
țări pentru 2012;
al concluziilor Consiliului din 12 mai 2009, prin care s-a 
instituit un cadru strategic pentru cooperarea europeană în 
domeniul educației  și formării profesionale pentru perioada 
2020 („ET 2020”) (1), al cărui scop principal este acela de a 
sprijini continuarea dezvoltării sistemelor de educație  și 
formare profesională ale statelor membre, sisteme care sunt 
menite să asigure împlinirea pe plan personal, social  și profe­
sional a tuturor cetățenilor, precum  și prosperitatea economică
durabilă și capacitatea de inserție profesională, promovând în 
același timp valorile democratice, coeziunea socială, cetățenia 
activă și dialogul intercultural;
al concluziilor Consiliului din 14 februarie 2011 privind rolul 
educației  și formării în cadrul punerii în aplicare a Strategiei 
Europa 2020 (2),

AVÂND ÎN VEDERE:
Raportul comun al Consiliului și al Comisiei din februarie 2012 
privind punerea în aplicare a cadrului strategic pentru 
cooperarea europeană în domeniul educației  și formării profe­
sionale (3), care a stabilit măsuri în vederea consolidării guver­
nanței „ET2020”  și a mobilizării procesului „ET2020” în 
sprijinul obiectivelor Strategiei Europa 2020 în materie de 
creștere economică și locuri de muncă,

ȘI DIN PERSPECTIVA:
1. dezbaterii cu privire la educație  și la Strategia Europa 2020, 
desfășurată cu ocazia reuniunii informale a miniștrilor 
educației de la Nicosia din perioada 4-5 octombrie 2012;
2. evaluării inter pares pilot a răspunsurilor în materie de 
educație și formare profesională, organizată la 17 septembrie 
2012, care s-a axat pe învățământul superior  și pe învățământul profesional  și tehnic ca fiind două dintre 
domeniile-cheie a căror importanță a fost subliniată în cadrul 
semestrului european 2012;
3. dezbaterii publice cu privire la chestiunile referitoare la 
educație și formare profesională ridicate în cursul semestrului 
european 2012, care s-a desfășurat în cadrul Forumului 
european cu privire la educație, formare profesională și 
tineret din 18-19 octombrie 2012;
4. eforturilor de îmbunătățire a probelor empirice  și a capa­
cității analitice prin intermediul Monitorului educației  și 
formării;
5. organizării unei revizuiri tematice comune de către 
Comitetul pentru educație  și Comitetul pentru ocuparea 
forței de muncă, la 18 aprilie 2012,

SALUTĂ:
Rolul-cheie pe care educația și formarea profesională îl joacă în 
Strategia Europa 2020, subliniind în același timp competența 
statelor membre de a elabora  și pune în aplicare reforme în 
domeniul educației  și formării profesionale.



'via Blog this'

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Legea nr. 214/2013 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2013 privind modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative conexe