Concluziile Consiliului din 26 noiembrie 2012 privind educația și formarea profesională în Europa 2020 – contribuția educației și formării profesionale la redresare, la creșterea economică și la crearea de locuri de muncă


CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,

ÎN CONTEXTUL:

articolelor 165 și 166 din Tratatul privind funcționarea Uniunii 
Europene;
al Strategiei Europa 2020  și, în special, al analizei anuale a 
creșterii pentru 2012  și al recomandărilor specifice fiecărei 
țări pentru 2012;
al concluziilor Consiliului din 12 mai 2009, prin care s-a 
instituit un cadru strategic pentru cooperarea europeană în 
domeniul educației  și formării profesionale pentru perioada 
2020 („ET 2020”) (1), al cărui scop principal este acela de a 
sprijini continuarea dezvoltării sistemelor de educație  și 
formare profesională ale statelor membre, sisteme care sunt 
menite să asigure împlinirea pe plan personal, social  și profe­
sional a tuturor cetățenilor, precum  și prosperitatea economică
durabilă și capacitatea de inserție profesională, promovând în 
același timp valorile democratice, coeziunea socială, cetățenia 
activă și dialogul intercultural;
al concluziilor Consiliului din 14 februarie 2011 privind rolul 
educației  și formării în cadrul punerii în aplicare a Strategiei 
Europa 2020 (2),

AVÂND ÎN VEDERE:
Raportul comun al Consiliului și al Comisiei din februarie 2012 
privind punerea în aplicare a cadrului strategic pentru 
cooperarea europeană în domeniul educației  și formării profe­
sionale (3), care a stabilit măsuri în vederea consolidării guver­
nanței „ET2020”  și a mobilizării procesului „ET2020” în 
sprijinul obiectivelor Strategiei Europa 2020 în materie de 
creștere economică și locuri de muncă,

ȘI DIN PERSPECTIVA:
1. dezbaterii cu privire la educație  și la Strategia Europa 2020, 
desfășurată cu ocazia reuniunii informale a miniștrilor 
educației de la Nicosia din perioada 4-5 octombrie 2012;
2. evaluării inter pares pilot a răspunsurilor în materie de 
educație și formare profesională, organizată la 17 septembrie 
2012, care s-a axat pe învățământul superior  și pe învățământul profesional  și tehnic ca fiind două dintre 
domeniile-cheie a căror importanță a fost subliniată în cadrul 
semestrului european 2012;
3. dezbaterii publice cu privire la chestiunile referitoare la 
educație și formare profesională ridicate în cursul semestrului 
european 2012, care s-a desfășurat în cadrul Forumului 
european cu privire la educație, formare profesională și 
tineret din 18-19 octombrie 2012;
4. eforturilor de îmbunătățire a probelor empirice  și a capa­
cității analitice prin intermediul Monitorului educației  și 
formării;
5. organizării unei revizuiri tematice comune de către 
Comitetul pentru educație  și Comitetul pentru ocuparea 
forței de muncă, la 18 aprilie 2012,

SALUTĂ:
Rolul-cheie pe care educația și formarea profesională îl joacă în 
Strategia Europa 2020, subliniind în același timp competența 
statelor membre de a elabora  și pune în aplicare reforme în 
domeniul educației  și formării profesionale.



'via Blog this'

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Băncile, cei mai mari proprietari imobiliari

Cât se întinde dreptul de autor în cazul programelor de calculator | Legislatie gratuita,Monitorul oficial,Acte Normative

DESPRE PROFESIA DE AVOCAT IN LEGISLATIA ACTUALA ‹ Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei