Cerințelor minime de performanță energetică a clădirilor și a elementelor acestora
OBIECTIVE ȘI DOMENIU DE APLICARE
În conformitate cu articolul 5 din Directiva 2010/31/UE a Parlamentului European și a Consiliului din
19 mai 2010 privind performanța energetică a clădirilor (1) și cu anexa III la aceasta, Regulamentul delegat
(UE) nr. 244/2012 al Comisiei (2) completează Directiva 2010/31/UE a Parlamentului European și a
Consiliului privind performanța energetică a clădirilor prin stabilirea unui cadru metodologic comparativ
pentru calcularea nivelurilor optime, din punctul de vedere al costurilor, ale cerințelor minime de
performanță energetică a clădirilor și a elementelor acestora (denumit în continuare „regulamentul”).
Cadrul metodologic precizează modalitatea de comparare a măsurilor de eficiență energetică, a măsurilor de
încorporare a surselor de energie regenerabile și a pachetelor de astfel de măsuri în raport cu performanța
energetică a acestora și cu costul atribuit punerii lor în aplicare, precum și modalitatea de aplicare a acestora
în cazul clădirilor de referință selectate în scopul identificării nivelurilor optime, din punctul de vedere al
costurilor, ale cerințelor minime de performanță energetică. Anexa III la Directiva 2010/31/UE solicită
Comisiei să ofere orientări care să însoțească cadrul metodologic comparativ pentru a abilita statele
membre să ia măsurile necesare.
Prezentul document constituie orientările prevăzute în anexa III la Directiva 2010/31/UE. Cu toate că
prezentele orientări nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, acestea oferă informații suplimentare
relevante pentru statele membre și reflectă principii acceptate pentru calculul costurilor în contextul regu
lamentului. Prin urmare, orientările sunt destinate să faciliteze aplicarea regulamentului. Textul regula
mentului este cel care este obligatoriu din punct de vedere juridic și care se aplică direct în statele membre.
Pentru o utilizare mai ușoară de către statele membre, prezentul document urmează îndeaproape structura
cadrului metodologic prevăzut în anexa I la regulament. Spre deosebire de regulament, orientările vor fi
revizuite regulat pe măsura acumulării de experiență cu privire la aplicarea cadrului metodologic, atât de
către statele membre, cât și de către Comisie.
'via Blog this'
În conformitate cu articolul 5 din Directiva 2010/31/UE a Parlamentului European și a Consiliului din
19 mai 2010 privind performanța energetică a clădirilor (1) și cu anexa III la aceasta, Regulamentul delegat
(UE) nr. 244/2012 al Comisiei (2) completează Directiva 2010/31/UE a Parlamentului European și a
Consiliului privind performanța energetică a clădirilor prin stabilirea unui cadru metodologic comparativ
pentru calcularea nivelurilor optime, din punctul de vedere al costurilor, ale cerințelor minime de
performanță energetică a clădirilor și a elementelor acestora (denumit în continuare „regulamentul”).
Cadrul metodologic precizează modalitatea de comparare a măsurilor de eficiență energetică, a măsurilor de
încorporare a surselor de energie regenerabile și a pachetelor de astfel de măsuri în raport cu performanța
energetică a acestora și cu costul atribuit punerii lor în aplicare, precum și modalitatea de aplicare a acestora
în cazul clădirilor de referință selectate în scopul identificării nivelurilor optime, din punctul de vedere al
costurilor, ale cerințelor minime de performanță energetică. Anexa III la Directiva 2010/31/UE solicită
Comisiei să ofere orientări care să însoțească cadrul metodologic comparativ pentru a abilita statele
membre să ia măsurile necesare.
Prezentul document constituie orientările prevăzute în anexa III la Directiva 2010/31/UE. Cu toate că
prezentele orientări nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, acestea oferă informații suplimentare
relevante pentru statele membre și reflectă principii acceptate pentru calculul costurilor în contextul regu
lamentului. Prin urmare, orientările sunt destinate să faciliteze aplicarea regulamentului. Textul regula
mentului este cel care este obligatoriu din punct de vedere juridic și care se aplică direct în statele membre.
Pentru o utilizare mai ușoară de către statele membre, prezentul document urmează îndeaproape structura
cadrului metodologic prevăzut în anexa I la regulament. Spre deosebire de regulament, orientările vor fi
revizuite regulat pe măsura acumulării de experiență cu privire la aplicarea cadrului metodologic, atât de
către statele membre, cât și de către Comisie.
'via Blog this'
Comentarii