Deductie Logica

De aici s-au inspirat romanii ! 


          Targovetul cu mere >>>>>>Într-o dimineaţă, stăpânitorul unei cetăţi, fu trezit >>>>>>de nişte strigăte care se auzeau din piaţă: >>>>>>"Hai la mere! Mere dulci cum n-aţi mai gustat!". >>>>>>  >>>>>>Ridicându-se indispus din pat şi privind pe fereastră, >>>>>>văzu un târgoveţ ce vindea, într-adevăr, mere, >>>>>>înconjurat de o mulţime de muşterii. >>>>>>  >>>>>>"Trebuie să fie tare bune merele alea", îşi spuse mai-marele cetăţii >>>>>>şi, făcându-i-se poftă, îl chemă pe primul său sfetnic şi îi porunci: >>>>>>"Ia cinci galbeni şi mergi în piaţă să cumperi mere de la târgoveţul acela". >>>>>>  >>>>>>Primul sfetnic îl chemă pe paharnic şi îi spuse: >>>>>>"Uite patru galbeni, du-te şi cumpără mere". >>>>>>  >>>>>>Paharnicul se adresă, la rândul său, stolnicului: >>>>>>"Poftim trei galbeni, de care să cumperi mere de la târgoveţul acela". >>>>>>  >>>>>>Stolnicul îl chemă pe primul străjer îi dădu doi galbeni şi îl trimise în piaţă. >>>>>>  >>>>>>Acesta dădu un galben unui străjer din subordine, >>>>>>iar acela se duse la târgoveţ şi îi luă la rost: >>>>>>"Hei, ce tot strigi aşa? Ai tulburat somnul mai-marelui cetăţii, >>>>>>iar drept pedeapsă mi-a poruncit să-ţi confisc căruţa asta cu mere".  >>>>>> >>>>>>Zis şi făcut. >>>>>>  >>>>>>Întors la şeful său, străjerul se lăudă: >>>>>>"Am făcut un târg nemaipomenit. >>>>>>Cu un galben am cumpărat o jumătate din căruţa cu mere a tărgoveţului". >>>>>>  >>>>>>Primul străjer merse la stolnic: >>>>>>"M-am târguit şi, cu cei doi galbeni pe care mi i-ai dat >>>>>>am reuşit să cumpăr un sac cu mere!". >>>>>> 
          Stolnicul - repede la paharnic: >>>>>>"Cu trei galbeni am luat o tolbă întreagă cu mere". >>>>>>  >>>>>>Paharnicul dosi jumătate din cantitate şi apoi merse la primul sfetnic: >>>>>>"Iată, cei patru galbeni mi-au ajuns doar pentru o jumătate de tolbă cu mere". >>>>>>  >>>>>>Iar primul sfetnic se înfăţişă dinaintea stăpînitorului cetăţii şi glăsui: >>>>>>"Măria ta, iată, am îndeplinit porunca. >>>>>>Numai că de acei cinci galbeni n-am reuşit să târguiesc decât cinci mere". >>>>>>Mai-marele cetăţii, muşcă dintr-un măr şi cugetă: >>>>>>"Hmmm. Cinci mere pentru cinci galbeni. scump, foarte scump! >>>>>>Şi, cu toate acestea, târgoveţul acela, avea o mulţime de cumpărători. >>>>>>Înseamnă că lumea o duce bine, are bani. >>>>>>Ia să măresc eu birurile!"

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Legea nr. 214/2013 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2013 privind modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative conexe