Paranoicul de langa noi | Psychologies

Paranoicul de langa noi | Psychologies:





Ce il caracterizeaza pe paranoic

1. Suspiciune
Paranoicul este colegul care trage cu urechea, crezand ca orice discutie purtata cu glas scazut il priveste.
Paranoicul este subalternul convins ca ai ceva cu el, ca il defavorizezi, ca ii vanezi greselile, ca ii dat intentionat sarcini de nerezolvat si ca, pana la urma, “il pandesti la cotitura” ca sa-i dai lovitura de gratie.
Paranoicul este seful care crede ca subalternii il sapa si il saboteaza, ca gresesc intentionat ca sa-i ruineze munca si reputatia sau chiar ca sa-i ia locul.
Este cumparatorul care crede ca intentionat vanzatoarea nu i-a dat restul corect, ca este sitematic inselat la cantar sau vanzatoarea care crede ca cel care cumpara i-a dat o bancnota mai mica intentionand s-o pacaleasca.
Este partenerul gelos care iti asculta convorbirile telefonice, iti citeste e-mail-urile si SMS-urile, te asteapta fara sa te anunte la iesirea de la serviciu.
2. Rigiditate
Paranoicul are o logica stralucita dar inflexibila. Orice ii spui poate fi folosit impotriva ta si in sprijinul teoriei lui. Cuvintele tale sunt pentru el munitie confiscata. Nu s-ar intoarce pentru nimic in lume din convingerile lui.
Paranoicul este colegul care pune cap la cap alte discutii, alte imprejurai, alte gesturi si construieste schema complotului. Daca incerci sa-i dovedesti ca s-a inselat, este convins ca il mai si iei drept fraier si ca incerci, o data in plus, sa-l pacalesti. Sau ca ai un interes sa-i adormi vigilenta.
Paranoicul este subalternul care, daca primeste o prima, este convins ca el a primit-o pe cea mai mica, sau a primit-o din greseala.


Paranoicul este seful care, daca te oferi sa lucrezi peste program fara sa fii platit, isi inchipuie ca ai facut undeva o greseala pe care te straduiesti s-o acoperi cumva sau ca ai sa ceri o favoare in schimb. Sau ca preferi sa lucrezi nesupravegheat la cine stie ce proiect clandestin sau prin metode neagreate de el.Paranoicul este partenerul care, fara sa intrebe “cu cine ai vorbit?” sau “despre ce era vorba?”, crede ca a inteles substratul discutiei tale telefonice si ia orice explicatie ca pe o incercare de a escamota adevarul.



'via Blog this'

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Legea nr. 214/2013 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2013 privind modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative conexe