JURIDICE.ro » Cerere de chemare în judecată în formă electronică. Acces la actele cauzei prin poștă electronică. Norme aplicabile

JURIDICE.ro » Cerere de chemare în judecată în formă electronică. Acces la actele cauzei prin poștă electronică. Norme aplicabile:

Unul dintre vectorii principali ai programelor europene privind informatizarea justiției din România, finanțat cu sprijinul consistent al Comisiei Europene, este reprezentat de accesul la justiție prin intermediul serviciilor societății informaționale. NCPC creează un cadru legal solid pentru acest pas foarte important atât pentru justițiabili cât și pentru profesioniști ai dreptului. Informatizarea este principalul drum spre reducerea costurilor în sistemul de justiție.
Conform strategiei privind informatizarea justiției 2013-2017 (document disponibil pe pagina web a Ministerului Justiției) „în cadrul reformei instituţionale a sistemului judiciar, începând cu anul 2005 informatizarea a constituit o prioritate. Astfel, prin HG nr. 543/2005 a fost adoptată strategia de informatizare a sistemului judiciar pentru perioada 2005-2009. Principalele rezultate obținute ca urmare a implementării acestei strategii au fost: dotarea instituţiilor sistemului judiciar cu tehnică de calcul şi licenţe software, dezvoltarea reţelelor LAN şi WAN, dezvoltarea sistemului informatic ECRIS de management al dosarelor la nivelul instanţe şi parchete, dezvoltarea sistemului de arhivare electronică a dosarelor”.
NORME APLICABILE
Conform prevederilor art. 148 alin. 2 NCPC “cererile adresate, personal sau prin reprezentant, instanțelor judecătorești pot fi formulate și prin înscris în formă electronică, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege”, iar aceste condiții sunt cele stipulate prin art. 7 din cadrul Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică „în cazurile în care, potrivit legii, forma scrisă este cerută ca o condiţie de probă sau de validitate a unui act juridic, un înscris în formă electronică îndeplineşte această cerinţă dacă i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat şi generată prin intermediul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii.”. Articolul 149 alin. 4 NCPC lămurește și elementul comunicării către partea adversă, stipulând că „în cazul în care cererea a fost comunicată, potrivit legii, prin fax sau prin poştă electronică, grefierul de şedinţă este ţinut să întocmească din oficiu copii de pe cerere, pe cheltuiala părţii care avea această obligaţie. Dispoziţiile art. 154 alin. (6) rămân aplicabile.”.
Continuare apasa link


'via Blog this'

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Băncile, cei mai mari proprietari imobiliari

Cât se întinde dreptul de autor în cazul programelor de calculator | Legislatie gratuita,Monitorul oficial,Acte Normative

DESPRE PROFESIA DE AVOCAT IN LEGISLATIA ACTUALA ‹ Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei