MATERIAL DOCUMENTAR PRIVIND PROBLEMA PUBLICITĂȚII PROFESIONALE CARE FIGUREAZĂ LA PUNCTUL 4 AL ORDINEI DE ZI A ȘEDINȚEI CONSILIULUI UNBR DIN 29 – 30 IUNIE 2013
1. LEGISLAȚIE INTERNĂ
Extras Legea nr. 51/1995
Art. 48
(1) Este interzis avocatului ca, in mod nemijlocit sau prin persoane interpuse, sa
foloseasca procedee incompatibile cu demnitatea profesiei in scopul dobandirii
clientelei.
(2) De asemenea, este interzis avocatului sa foloseasca mijloace de reclama sau de
publicitate in acelasi scop. Statutul stabileste cazurile si masura in care avocatul
poate informa publicul cu privire la exercitarea profesiei sale.
Extras din Statut
Subsecţiunea 4. Publicitatea formelor de exercitare a profesiei
Art. 243. (1) Publicitatea formelor de exercitare a profesiei este destinată să asigure
publicului informaţii cu privire la activitatea desfăşurată de acestea. Publicitatea
trebuie să fie veridică, să respecte secretul profesional şi să fie realizată cu
demnitate şi prudenţă.
(2) Indiferent de mijlocul de publicitate utilizat, toate menţiunile laudative sau
comparative şi toate indicaţiile referitoare la identitatea clienţilor sunt interzise.
(3) Mijloacele de publicitate a formelor de exercitare a profesiei nu pot fi folosite ca
reclamă în scopul dobândirii de clientelă.
Art. 244. (1) Formele de exercitare a profesiei de avocat pot utiliza una sau mai multe
mijloace de publicitate, respectiv:
a) plasarea unei firme;
b) anunţuri de publicitate potrivit prezentului statut;
c) anunţuri şi menţiuni în anuare şi cărţi de telefon;
d) invitaţii, broşuri şi anunţuri de participare la conferinţe, colocvii, etc. profesionale şi
de specialitate;
e) corespondenţă profesională şi cărţi de vizită profesionale;
f) adresă de Internet.
(2) Nu este permisă utilizarea următoarelor mijloace de publicitate:
a) oferirea serviciilor prin prezentare proprie sau prin intermediar la domiciliul sau
reşedinţa unei persoane, sau într-un loc public;
b) propunerea personalizată de prestări de servicii efectuată de o formă de exercitare
a profesiei, fără ca aceasta să fi fost în prealabil solicitată în acest sens;2
c) acordarea de consultaţii şi/sau redactarea de acte juridice, realizate pe orice
suport material precum şi prin orice alt mijloc de comunicare în masă, inclusiv prin
emisiuni radiofonice sau televizate.
'via Blog this'
Extras Legea nr. 51/1995
Art. 48
(1) Este interzis avocatului ca, in mod nemijlocit sau prin persoane interpuse, sa
foloseasca procedee incompatibile cu demnitatea profesiei in scopul dobandirii
clientelei.
(2) De asemenea, este interzis avocatului sa foloseasca mijloace de reclama sau de
publicitate in acelasi scop. Statutul stabileste cazurile si masura in care avocatul
poate informa publicul cu privire la exercitarea profesiei sale.
Extras din Statut
Subsecţiunea 4. Publicitatea formelor de exercitare a profesiei
Art. 243. (1) Publicitatea formelor de exercitare a profesiei este destinată să asigure
publicului informaţii cu privire la activitatea desfăşurată de acestea. Publicitatea
trebuie să fie veridică, să respecte secretul profesional şi să fie realizată cu
demnitate şi prudenţă.
(2) Indiferent de mijlocul de publicitate utilizat, toate menţiunile laudative sau
comparative şi toate indicaţiile referitoare la identitatea clienţilor sunt interzise.
(3) Mijloacele de publicitate a formelor de exercitare a profesiei nu pot fi folosite ca
reclamă în scopul dobândirii de clientelă.
Art. 244. (1) Formele de exercitare a profesiei de avocat pot utiliza una sau mai multe
mijloace de publicitate, respectiv:
a) plasarea unei firme;
b) anunţuri de publicitate potrivit prezentului statut;
c) anunţuri şi menţiuni în anuare şi cărţi de telefon;
d) invitaţii, broşuri şi anunţuri de participare la conferinţe, colocvii, etc. profesionale şi
de specialitate;
e) corespondenţă profesională şi cărţi de vizită profesionale;
f) adresă de Internet.
(2) Nu este permisă utilizarea următoarelor mijloace de publicitate:
a) oferirea serviciilor prin prezentare proprie sau prin intermediar la domiciliul sau
reşedinţa unei persoane, sau într-un loc public;
b) propunerea personalizată de prestări de servicii efectuată de o formă de exercitare
a profesiei, fără ca aceasta să fi fost în prealabil solicitată în acest sens;2
c) acordarea de consultaţii şi/sau redactarea de acte juridice, realizate pe orice
suport material precum şi prin orice alt mijloc de comunicare în masă, inclusiv prin
emisiuni radiofonice sau televizate.
'via Blog this'
Comentarii