Ghid Practic Comun pentru redactarea textelor legislative in cadrul institutiilor comunitare

Pentru ca legislația comunitară să fie mai bine înțeleasă și să fie pusă
în aplicare în mod corect, este esențial să fie asigurată calitatea
redactării sale. Actele adoptate de către instituțiile comunitare
trebuie să fie redactate în mod inteligibil și unitar, în conformitate cu
principiile uniforme de prezentare și de tehnică legislativă, astfel
încât cetățenii și agenții economici să-și poată cunoaște drepturile și
obligațiile, instanțele judecătorești să poată asigura respectarea lor
și, atunci când este cazul, statele membre să poată transpune
respectivele acte în mod corect și în termenele stabilite.

Necesitatea îmbunătățirii elaborării legislației, adică de a redacta
texte mai clare și mai simple, respectând bunele practici de tehnică
legislativă, a fost recunoscută la cel mai înalt nivel politic încă de la
Consiliul European de la Edinburg (1992). Consiliul și Comisia au luat
mai multe măsuri pentru a răspunde acestei necesități (1).
Aceasta a fost reafirmată prin Declarația nr. 39 privind calitatea redactării
legislației comunitare, anexată Actului final al Tratatului de la
Amsterdam. În urma acestei declarații, cele trei instituții care
participă la procedura de adoptare a actelor comunitare,
Parlamentul European, Consiliul și Comisia, au adoptat, prin Acordul
interinstituțional din 22 decembrie 1998 (2), linii directoare comune
care vizează îmbunătățirea calității redactării legislației comunitare.


'via Blog this'

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Legea nr. 214/2013 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2013 privind modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative conexe